Děkujeme za pochopení.
B18o82h12u56m35í70r 15M23r15á83k46a
Je to tak, každý si zničí rukopis už ve škole psaním kopy poznámek. Takže chyba je asi někde jinde - ve výukových materiálech. Pokud by děti psaly jen opravdu nutné nebo vysvětlující poznámky, cvičení, diktáty, tak by se možná měli i čitelnější rujkopis.Mě osobně mrzí, že neumím hezky psát.
M24a22r67t52i38n62a 54M43o36u64d70r77á
Mě to nemrzí, rukopis používám pouze pro osobní potřebu. Je ale pravda, že různí lidé používají rukopisné písmo různě.
Jiným tedy vlastní škrabopis vadit může.
Jenomže písmo je produktem dané osoby. Kdo škrábe "psacím", dovede škrábat i "tiskacím" či hůlkovým. Zvláště, když spěchá.
Nezáleží ani tak na tvaru znaků, jako na "lince" mezi hlavou (včetně očí) a rukou. Comenia se snaží člověka brzdit (nespojitostí, serify, hl. v typu A), čímž chce docílit čitelnosti pro druhé.
Prý vychází vstříc požadavkům doby. Jenže doba není pomalá, je spíše uspěchaná, proto pomalé písmo jejím požadavkům vyhoví jen stěží.
Přání je zde otcem myšlenky.
K29a33m65i47l 61V46o68t20o29č18e13k
V blogu máte uvedeny čtyři argumenty ..... Jsem přesvědčen, že nejsou ničím podloženy a myslím si, že nejsou správné.
H54a58n30a 26S63k72o57u16m80a47l15o81v32á
Já mám doma dyslektika navštěvujícího 3. třídu. Při čtení si plete b a d, kromě jiného. Pokud píše tiskace, plete si b a d, s a z píše někdy obráceně a taky obrací J a L. Myslím si, že i díky tomu, že musí psát psacím písmem, se její čtení a psaní postupně zlepšuje. Ještě že se nám Comenia Script vyhnul!
V69l33a52d75i45m72í27r 16V19o29l88k91o
já to mám zase obráceně...celý život (teda opravuji na celý školní život) jsem nesnášel psací písmo a měl s ním problémy. Píši něčím podobným jako je Comenia Script už hromadu let....představte si, že dokonce slušně kreslím a zvládám několik typů švabachu, kterými častuji nejrůznější pozvánky a přání přátel již dobře 25 let. Motorika a to ani ta jemná se jaksi zapomněla nevyvynout......
V80l55a52d26i39m61í12r 32V51o20l87k40o
vcelku mě překvapila ta stádní obliba starých pořádků....odpor vůči každé změně...hlavně smrad a teplíčko....a třeba mě umínuskujte xmrti
V30l15a46d70i11m31í11r 58V64o58l38k66o
taky bychom mohli na schodištích sundat každý lichý schod.....stoupalo by se poměrně strmě a výkon by určitě prospěl srdci
Naprosto nechápu, jak někdo může obhajovat takovou pitomost jako méně vhodný typ písma kvůli motorice.....motoriku se mohou klidně učit, v psaní i kreslení...ať napodobují křivky do alejůja. Ale hlavní smysl písma je zaznamenat myšlenku. Comenia je čitelnější. Psací písmo od druhé osoby je velmi, ale opravdu velmi často nečitelné pro druhé. Z naprosto racionálních důvodů Comenia Script rules
P.S: mé děti ho bohužel nestihli.....mastí se s psacím, které v životě využijí asi výrazně méně.
V66i58k73t12o79r 74B45a39l41e34k
Mám dva kluky (2 a 4 třída) a oba píší hezčí než já když chodil do školy :-). Jak se píše v článku, časem si každý vytvoří vlastní škrabopis. Ale i když sám psacím písmem nepíšu, myslím, že jednotné psací písmo na začátek učení se psát, je dobré. A nerozmělňoval bych ho více styly. Účelem je aby se děti naučili psát. Až to budou umět, můžou začít zjednodušovat.
Množství zbytečných informací, které se žáci učí, by bylo asi předmětem delší diskuze. Někdo říká, že je třeba mít obecný přehled, jinému stačí být odborníkem na jednu věc. Já nevím, ale když už se něco učím a dávám tomu čas a duševní námahu, chci aby to byla funkční informace. Mám totiž omezenou kapacitu co jsem schopen se naučit. Stejně jako když si jdu koupit telefon, chci aby uměl volat, psát SMSky a případně další věci. Nekoupím si maketu telefonu. Stejně tak bych rád, aby děti ve škole dostávali funkční informace a ne jen "makety" informací, který jim sebere část jejich učící kapacity.
L81u27k15á89š 50S84u12c59h79á59n45e21k
Váš názor, na rozdíl od většiny diskutujících nesdílím. Jemnou motoriku si procvičí žáček na psacím i tiskacím písmu velmi obdobně. Psaní tiskacím písmem je výrazně rychlejší než psacím - tiskací písmo má totiž kratší délku čárky u naprosté většiny písmen (jmenujme např H, r, v, k a další)
Navíc co se psacího písma týče, pokud ho nepoužíváte, rychle ho zapomenete, což se o tiskacím říci nedá. Schválně kolik z vás umí napoprvé a bezchybně napsat psace velká písmena G, Y, X
Souhlasím s vámi v tom, že comenia script může mít vliv na schopnost vytvořit si vlastní podpis. Přesto, že běžné píši tiskace již od sedmé třídy, podepisuji se stále psace, i když třeba první písmeno příjmení píši tiskace.
O krasopisu už tu řeč byla ... odklonem od krasopisu jsme psací písmo dost znepřehlednili ... a přesto si myslím, že to byl dobrý krok. Výtvory dětí v Comenia scriptu jsem zatím ve větší míře neviděl, abych to mohl posoudit, přesto pochybuji, že v porovnání s většinou stejně starých dětí učících se psací písmo na tom budou hůře.
P55e39t35r55a 14K86o27h39n37o31v26á
Jemna motorika neni u tiskaciho procvicena, navic nepracuji obe hemisfery mozku jako u psaciho. Psaci je dobra vec. Staci se podivat na zeme, ktere ho postupne vytlacuji, jak tam mistni populace pise. Nejde o to, co nakonec pouzivate v dospelem zivote, ale jde o tom, co se naucite, co vam to da.
O84l58d80ř87i98c52h 76H74o57r98á94k
Comenia Script je důkazem, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly (bez ohledu na následky). S tou jemnou motorikou a nutností jejího rozvoje právě u těch prvňáčků máte svatou pravdu. Na druhém stupni ZŠ nechme děti ať si vyberou jak budou psát - psace či tiskace, ale přestaňme dělat pokusy na dětech a vyhazovat peníze za vymýšlení vymyšleného (Comenia je totiž v podstatě tiskací písmo nazdobené pár ocásky a kudrlinkami, takže vytvořené jen kvůli autorským právům).
M32i29l64o20š 80P25e55c14h77a78r
Jemnou motoriku můžete rozvíjet v kreslení. Spojité písmo je dobré k tomu, aby vám z pera nekapal inkoust po každém písmenku; v dnešní době dost pasé, nemyslíte? Krom toho proč neteskníte po fraktuře? Když se psalo frakturou, musely mít děti motoriku ne jemnou, nýbrž přímo převelejemnou; oproti ní je už naše psací písmo degenerací, nemyslíte?
K31a55r12e43l 75S33t69r57ž21a12n96o60v10s29k41ý
Děti toho dnes umějí stále méně, protože je na ně stále menší tlak. Takže nejsou schopni dosáhnout úspěchu podle laťky nastavenou před lety. A aby byli psychicky v pořádku a dosahovali úspěchů, laťka se sníží. Takové je uvažování moderní pedagogiky a didaktiky. V USA to dotáhli tak daleko, že mnohé střední školy člověk vystuduje, aniž by uměl číst a psát. Ale má nárok na zažití úspěchu, aby pak školu nepovažoval za peklo a nešel ji vystřílet.
P96e13t17r13a 83K86o22h59n16o16v89á
Souhlasim. Ruseni psaciho pisma je zjednodusovani, dobry umysl...aneb cesta do pekel je drazdena dobrymi umysly. Kdyz se clovek podiva na to pismo Comenia, je to tiskaci, bez linek jim to beha buhvikam, nerozviji se jemna motorika, vic se pletou pismena. Tento experiment na detech se vam jednou seredne vymsti. Bravo, autore, ze pri vasem mladi se nebojite podivat na veci jinak nez pohledem toho, co chvali jednoduche zlepsovaky. Psaci pismo ma vic vyhod, vymluva na to, ze psacim nikdo nepise, je trapna. Budete mit pologramotne deti, jemna motorika se nerozvine.
D93a16v12i82d 32M52a47r63e12k
Písmo je především prostředkem sdělení informací. Jemnou motoriku si děti procvičí naprosto stejně u psacího písma stejně jako u Comenia Scriptu. Nebo ne? Po pravdě nevím, jenom si to myslím, zhruba stejně validně jako autor. Já pouze usuzuji z toho, že písmena jsou stále stejně malá a tedy mají zhruba stejný efekt na motoriku ruky. No a dávat do souvislosti gramotnost dětí s druhem písma mi připadá úplně mimo. Tím se Vás nechci nijak dotknout, leč si myslím, že děti se učí daleko více věcí, které je mají rozvíjet než je "jen" písmo. Nicméně souhlasím v jedné věci, dětem se spousta věcí zlehčuje, aby neměly stresy z neúspěchů a to není dobře.
I53v32o 28B16e26n45e95š
Mně se Comenia Script líbí a jsem pro jeho zavedení na školách.
V jednoduchosti je krása. Celkově jsem zastáncem redukce nepřeberných vyučovaných nepotřebností. Myslím si, že děti bychom měli vést především k samostatnosti, naučit je jak se učit, jak hledat, jak vybrat to podstatné.
Ještě raději bych ale na základních školách viděl dopravní výchovu. Děti by od mala měly znát pravidla provozu na cestách, chodnících a přechodech, to by bylo skutečně mnohem potřebnější.
M44a78r21t27i52n 96P73á93t44ý
Bohužel, bez nepřeberných "blbostí" ty děti nejsou schopny odhadnout a poznat, že to co se učí je blbost - najdou informaci na netu a nejsou schopny jí dát do souvislostí a poznat, že je to ptákovina, protože by musely ověřovat vše co se tam píše nebo z čeho ta informace, třeba jen nepřímo vychází.
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1690x