Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BM

Je to tak, každý si zničí rukopis už ve škole psaním kopy poznámek. Takže chyba je asi někde jinde - ve výukových materiálech. Pokud by děti psaly jen opravdu nutné nebo vysvětlující poznámky, cvičení, diktáty, tak by se možná měli i čitelnější rujkopis.Mě osobně mrzí, že neumím hezky psát.

3 1
možnosti
Foto

Mě to nemrzí, rukopis používám pouze pro osobní potřebu. Je ale pravda, že různí lidé používají rukopisné písmo různě. 

Jiným tedy vlastní škrabopis vadit může.

Jenomže písmo je produktem dané osoby. Kdo škrábe "psacím", dovede škrábat i "tiskacím" či  hůlkovým. Zvláště, když spěchá. 

Nezáleží ani tak na tvaru znaků, jako na "lince" mezi hlavou (včetně očí) a rukou. Comenia se snaží člověka brzdit (nespojitostí, serify, hl. v typu A), čímž chce docílit čitelnosti pro druhé. 

Prý vychází vstříc požadavkům doby. Jenže doba není pomalá, je  spíše uspěchaná, proto pomalé písmo jejím požadavkům vyhoví jen stěží.

Přání je zde otcem myšlenky.

3 0
možnosti
KV

V blogu máte uvedeny čtyři argumenty ..... Jsem přesvědčen, že nejsou ničím podloženy a myslím si, že nejsou správné.

8 4
možnosti
HS

Já mám doma dyslektika navštěvujícího 3. třídu. Při čtení si plete b a d, kromě jiného. Pokud píše tiskace, plete si b a d, s a z píše někdy obráceně a taky obrací J a L. Myslím si, že i díky tomu, že musí psát psacím písmem, se její čtení a psaní postupně zlepšuje. Ještě že se nám Comenia Script vyhnul!

4 4
možnosti
Foto

já to mám zase obráceně...celý život (teda opravuji na celý školní život) jsem nesnášel psací písmo a měl s ním problémy. Píši něčím podobným jako je Comenia Script už hromadu let....představte si, že dokonce slušně kreslím a zvládám několik typů švabachu, kterými častuji nejrůznější pozvánky a přání přátel již dobře 25 let. Motorika a to ani ta jemná se jaksi zapomněla nevyvynout......;-)

4 1
možnosti
Foto

vcelku mě překvapila ta stádní obliba starých pořádků....odpor vůči každé změně...hlavně smrad a teplíčko....a třeba mě umínuskujte xmrti:-P;-D

6 8
možnosti
Foto

taky bychom mohli na schodištích sundat každý lichý schod.....stoupalo by se poměrně strmě a výkon by určitě prospěl srdci;-D

Naprosto nechápu, jak někdo může obhajovat takovou pitomost jako méně vhodný typ písma kvůli motorice.....motoriku se mohou klidně učit, v psaní i kreslení...ať napodobují křivky do alejůja. Ale hlavní smysl písma je zaznamenat myšlenku. Comenia je čitelnější. Psací písmo od druhé osoby je velmi, ale opravdu velmi často nečitelné pro druhé. Z naprosto racionálních důvodů Comenia Script rules 

P.S: mé děti ho bohužel nestihli.....mastí se s psacím, které v životě využijí asi výrazně méně.;-)

6 3
možnosti
Foto

Mám dva kluky (2 a 4 třída) a oba píší hezčí než já když chodil do školy :-). Jak se píše v článku, časem si každý vytvoří vlastní škrabopis. Ale i když sám psacím písmem nepíšu, myslím, že jednotné psací písmo na začátek učení se psát, je dobré. A nerozmělňoval bych ho více styly. Účelem je aby se děti naučili psát. Až to budou umět, můžou začít zjednodušovat.

Množství zbytečných informací, které se žáci učí, by bylo asi předmětem delší diskuze. Někdo říká, že je třeba mít obecný přehled, jinému stačí být odborníkem na jednu věc. Já nevím, ale když už se něco učím a dávám tomu čas a duševní námahu, chci aby to byla funkční informace. Mám totiž omezenou kapacitu co jsem schopen se naučit. Stejně jako když si jdu koupit telefon, chci aby uměl volat, psát SMSky a případně další věci. Nekoupím si maketu telefonu. Stejně tak bych rád, aby děti ve škole dostávali funkční informace a ne jen "makety" informací, který jim sebere část jejich učící kapacity.

2 1
možnosti
LS

Váš názor, na rozdíl od většiny diskutujících nesdílím. Jemnou motoriku si procvičí žáček na psacím i tiskacím písmu velmi obdobně. Psaní tiskacím písmem je výrazně rychlejší než psacím -  tiskací písmo má totiž kratší délku čárky u naprosté většiny písmen (jmenujme např H, r, v, k a další)

Navíc co se psacího písma týče, pokud ho nepoužíváte, rychle ho zapomenete, což se o tiskacím říci nedá. Schválně kolik z vás umí napoprvé a bezchybně napsat psace velká písmena G, Y, X

Souhlasím s vámi v tom, že comenia script může mít vliv na schopnost vytvořit si vlastní podpis. Přesto, že běžné píši tiskace již od sedmé třídy, podepisuji se stále psace, i když třeba první písmeno příjmení píši tiskace.

O krasopisu už tu řeč byla ... odklonem od krasopisu jsme psací písmo dost znepřehlednili ... a přesto si myslím, že to byl dobrý krok. Výtvory dětí v Comenia scriptu jsem zatím ve větší míře neviděl, abych to mohl posoudit, přesto pochybuji, že v porovnání s většinou stejně starých dětí učících se psací písmo na tom budou hůře.

5 7
možnosti
PK

Jemna motorika neni u tiskaciho procvicena, navic nepracuji obe hemisfery mozku jako u psaciho. Psaci je dobra vec. Staci se podivat na zeme, ktere ho postupne vytlacuji, jak tam mistni populace pise. Nejde o to, co nakonec pouzivate v dospelem zivote, ale jde o tom, co se naucite, co vam to da.

2 2
možnosti
OH

Comenia Script je důkazem, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly (bez ohledu na následky). S tou jemnou motorikou a nutností jejího rozvoje právě u těch prvňáčků máte svatou pravdu. Na druhém stupni ZŠ nechme děti ať si vyberou jak budou psát - psace či tiskace, ale přestaňme dělat pokusy na dětech a vyhazovat peníze za vymýšlení vymyšleného (Comenia je totiž v podstatě tiskací písmo nazdobené pár ocásky a kudrlinkami, takže vytvořené jen kvůli autorským právům).

8 4
možnosti
MP

Jemnou motoriku můžete rozvíjet v kreslení. Spojité písmo je dobré k tomu, aby vám z pera nekapal inkoust po každém písmenku; v dnešní době dost pasé, nemyslíte? Krom toho proč neteskníte po fraktuře? Když se psalo frakturou, musely mít děti motoriku ne jemnou, nýbrž přímo převelejemnou; oproti ní je už naše psací písmo degenerací, nemyslíte?

3 1
možnosti
KS

Děti toho dnes umějí stále méně, protože je na ně stále menší tlak. Takže nejsou schopni dosáhnout úspěchu podle laťky nastavenou před lety. A aby byli psychicky v pořádku a dosahovali úspěchů, laťka se sníží. Takové je uvažování moderní pedagogiky a didaktiky. V USA to dotáhli tak daleko, že mnohé střední školy člověk vystuduje, aniž by uměl číst a psát. Ale má nárok na zažití úspěchu, aby pak školu nepovažoval za peklo a nešel ji vystřílet.

10 1
možnosti
PK

Souhlasim. Ruseni psaciho pisma je zjednodusovani, dobry umysl...aneb cesta do pekel je drazdena dobrymi umysly. Kdyz se clovek podiva na to pismo Comenia, je to tiskaci, bez linek jim to beha buhvikam, nerozviji se jemna motorika, vic se pletou pismena. Tento experiment na detech se vam jednou seredne vymsti. Bravo, autore, ze pri vasem mladi se nebojite podivat na veci jinak nez pohledem toho, co chvali jednoduche zlepsovaky. Psaci pismo ma vic vyhod, vymluva na to, ze psacim nikdo nepise, je trapna. Budete mit pologramotne deti, jemna motorika se nerozvine.

10 1
možnosti
DM

Písmo je především prostředkem sdělení informací. Jemnou motoriku si děti procvičí naprosto stejně u psacího písma stejně jako u Comenia Scriptu. Nebo ne? Po pravdě nevím, jenom si to myslím, zhruba stejně validně jako autor. Já pouze usuzuji z toho, že písmena jsou stále stejně malá a tedy mají zhruba stejný efekt na motoriku ruky. No a dávat do souvislosti gramotnost dětí s druhem písma mi připadá úplně mimo. Tím se Vás nechci nijak dotknout, leč si myslím, že děti se učí daleko více věcí, které je mají rozvíjet než je "jen" písmo. Nicméně souhlasím v jedné věci, dětem se spousta věcí zlehčuje, aby neměly stresy z neúspěchů a to není dobře.

1 1
možnosti
Foto

I53v32o 28B16e26n45e95š

19. 12. 2012 0:37

Mně se Comenia Script líbí a jsem pro jeho zavedení na školách.

V jednoduchosti je krása. Celkově jsem zastáncem redukce nepřeberných vyučovaných nepotřebností. Myslím si, že děti bychom měli vést především k samostatnosti, naučit je jak se učit, jak hledat, jak vybrat to podstatné.

Ještě raději bych ale na základních školách viděl dopravní výchovu. Děti by od mala měly znát pravidla provozu na cestách, chodnících a přechodech, to by bylo skutečně mnohem potřebnější.

3 15
možnosti
MP

Bohužel, bez nepřeberných "blbostí" ty děti nejsou schopny odhadnout a poznat, že to co se učí je blbost - najdou informaci na netu a nejsou schopny jí dát do souvislostí a poznat, že je to ptákovina, protože by musely ověřovat vše co se tam píše nebo z čeho ta informace, třeba jen nepřímo vychází.

14 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1690x
V roce 2018 jsem úspěšně dokončil magisterské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.