Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

RayPall

26. 4. 2012 14:51
Rozbory vět

Nikdy jsem to neuměl, nebavilo mě to, odmítal jsem pitvat větu a hledat nějakou z milionů vedlejších vět. A přesto jsem měl z češtiny vždy výborné známky. Proč? Protože mám načteno, prostě VÍM, jak daná věta vypadá, podle citu a jak mi to jde "přes hubu". Tím, že budete do děcek tlačit pitvání vět, jim to akorát znechutíte. To chce číst, číst a ještě jednou číst.

5 0
možnosti
IP

Mustrum Ridcully

26. 4. 2012 15:05
Re: Rozbory vět

No mě například ničí, jak se spousta lidí (nejsem schopen říct nic lepšího než) ukájí nad tím, když někoho přistihnou při porušení pravidla o shodě podmětu s přísudkem. Přitom jak smysluplně vypadá shoda ve větě: "Na cestě se povalovaly kosti"? (Pro hnidopichy - ano, já vím, že to jsou "ty kosti", jenže ten paradox vidím v tom, že daný podmět končí měkkým "i", a přitom ve shodě s ním je tvrdé "y").

0 0
možnosti
JA

pefben2

26. 4. 2012 14:27
Dobré!

R^

0 0
možnosti
V

vsevedec

26. 4. 2012 14:11
Vynikající úvaha

Naprosto ve všem máte pravdu, dnešní tendence je totiž výchova jedince bez mozku - cílem je KOMUNIKATIVNÍ BLBEC. Nic neznat (to najdeš na internetu), ale o všem dokázat kecat. A ten větný rozbor je naprosto nezbytný pro správné tvoření vět a pochopení obsahu sdělení. Máte mé uznání!

3 0
možnosti
JRJ

Já rád játra

26. 4. 2012 14:21
Re: Vynikající úvaha

K vasi posledni vete. Vetny rozbor je skolackum vtloukan do hlavy uz desitky let a je to stale horsi a horsi. A to proto ze deti nectou.

1 0
možnosti
II

Igor Indruch

26. 4. 2012 14:07
V zásadě správně

Článek sice tu a tam trošku stylisticky drhe, myslím, že vám vypadlo slovo nebo dvě, ale základní myšlenka je dobrá. ;-) Bohužel jsem nečetl odkazovaný článek, takže k tomu se vyjádřit nemohu.  Nicméně rozdělil jste to správně a poukázal i na nedokonalost testů. Testy sem tam nejsou od věci, měly by prověřit právě takové ty základní znalosti, ale jinak by měl člověk opravdu hlavně umět pracovat s informacemi. A pracovat s informacemi, to neznamená jen umět hledat na Wikipedii ;-) A logické myšlení - to je také kámen úrazu. Když se tak člověk dívá na ty naše různé politiky a jiné šejdíře, tak se neubrání myšlence, že v zájmu těchto lidí je, aby "prostý lid" myslel logcky co nejméně.. ;-)

1 0
možnosti
JRJ

Já rád játra

26. 4. 2012 14:01
Díky větnému rozboru se člověk nenaučí nic

leda snad celozivotnimu odporu k gramatice. Kam psat carky a kdy je jake y/i se nauci ctenim.

Biflovani ma svuj smysl, napriklad u cizich jazyku, ale koniny typu vetny rozbor detem akorat intenzivne skodi.

0 0
možnosti
JA

pefben2

26. 4. 2012 14:28
Re: Díky větnému rozboru se člověk nenaučí nic

A když píše bez háčků a čárek, má to zase o něco jednodušší, že? Moc jste nepochopil, co chtěl autor říci. Chcete-li "tam", budiž Vám pomoženo......Rv:-P

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1690x
V roce 2018 jsem úspěšně dokončil magisterské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.