Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Několik lidí se tu vyjadřuje k různých poruchám učení. Já sám jsem velmi těžký dysgrafik a dysortografik(neschopnost používání gramatických pravidel při psaní i když je teoreticky znám). Patřím ovšem do generace, kde se na to při vzdělání nebral ohled (učitelé ani nevěděli co to je a já sám jsem to zjistil až na VŠ kdy jsem si o tom sehnal literaturu v univerzitní knihovně). Jsem ovšem přesvědčen o tom (z vlastní zkušenosti), že změna písma takovým lidem nepomůže - já sám jsem zkoušel na střední mnoho druhů písem jakými psát poznámky a stejně jsem vždy skončil u půjčky poznámek od lépe píšících spolužáků. Navíc tvrzení, že to lze "překonat" tréningem je také pochybné, protože spíše přicházela únava a bylo to ještě horší. Opravdu špatné to ovšem bylo na SŠ u písemek, které mi někteří učitelé házeli do koše že je nepřečtou-to jsem řešil tak že jsem se musel častěji nechat zkoušet ústně. Paradoxně na VŠ se mi známky radikálně zlepšily protože tam bylo všechno ústně. Základní a střední vzdělání s touto vadou je opravdu těžké a frustrující, ale není možné tyto vady požívat jako univerzální zaklínadlo a omlouvat takové děti univerzálně nebo to hromadně používat na celou populaci (vydávat potvrzení o vadě jak na běžícím pásu), nebo to použít jako argument ke změně písem (to podle mě nepomůže).

2 0
možnosti

...a k těm dysklektikům, dygrafikům a všem dys - právě jsme se o tom bavili v rodině. Máme prvňáka a skoro každé dítě v té třídě má papír na nějakou poruchu - v podstatě dneska najít "normální" dítě je nemožné. Každý má na něco papír, každý je z něčeho omluven, každý druhý chodí na logopedii, protože se s ním učitelka nedomluví. Nechci používat ono "za nás to nebylo", ale za nás to nebylo:))) Kdo neuměl psát a škrabal, dostal pětku a hotovo, nikdo ve třídě žádný papír na nic neměl;-)

2 0
možnosti

Je to tak. Dalším krokem v tomto "pokroku" bude zrušení hodin psaní a zavedení hodin psaní všemi deseti na klávesnici - k čemu vlastně psát rukou, ne? Je to zbytečné, namáhavé a nikdo to přece nedělá.

2 0
možnosti

mam dlouholetou zkusenost od protinozcu, kde se pismo hodne podobne Comenii script vyucuje uz mnoho let a na rutinna cviceni jemne motorilky se pohlizi jako na nudu, ktera brani detem ve "vyvoji predstavivosti a samostatneho mysleni" .

Namisto tech nudnych psacich cviceni deti v nejnizsich rocnicich maji hodiny vzrusujici "umelecko- vytvarne vychovy", kde je duraz na fantazii zaku. Napln se sklada napr. ze slepovani konstrukci z nasbiranych papirovych krabicek od cehokoliv a jinych materialu, vyroby 3D obrazu z materialu jedlych i nejedlych, ornamentalnich a z praktickeho zivota, vyrobe nahrdelniku z testovin a vseho, co se da navleknout na nit...atd.

Uznavam, ze uroven rukopisu se po celem svete zhorsila, protoze vsichni tukame na klavesnici tam, kde jsme driv byli zvykli psat vsechno rucne. Preorientovani na Comenii ale vezme detem i to malo, kde dosud meli moznost se procvicit v psani a jemne motorice.

 Zdejsi deti neumeji psat jako ty ceske, nemaji ani zdaleka tak vypsanou rurku a neni nijak vzacne potkat tu maturanta s rukopisem na urovni prumerneho ceskeho "druhaka". Synova pritelkyne je skvela a napadita ucitelka na primarce (pripravka - 6.trida), sikovna na kdeco od sportu po hudebni vychovu, ale jeji rukopis je jak od kocoura za kominem nebo zmineneho "druhaka".

Takhle skonci i ceske deti, pokud budete naslouchat te sebe-chvalici se pani Lencove a jeji skupine.

6 0
možnosti

Dobrý den Marku, musím sejmout klobouk za to, jak jste blog napsal. Je věcný, přehledný a s názorem ;-)

3 0
možnosti

podle me je podstatny argument to, ze deti zlenivi.

navic malokdo pise v dospelosti naucenym stylem pisma z prvni tridy, nicmene ta radost, kdy jsem si vytvoril sve vlastni pismo v sedme tride, ve druhaku na gymplu, ve tretim rocniku VS a pote jeste jednou, .. ta radost za to stala.

hlavne jsem mel z ceho vychazet.

a vy radobyDislektici, vy si bezte s tema svyma argumentama k sipku. kvuli zanedbatelnemu procentu dislektiku v populaci.. presneji kvuli desetinam promile dislektiku v populaci.. aby se kvuli vam vsichni ucili jenom nejake paznaky a aby si slecinka, co neumele okopirovala v bakalarce jeden z beznych pocitacovych fontu.. tak aby tato umelkyne brala tantiemy  za to, ze je povinne psat timm paskvilem.. to mi prijde hnusne prehnane.

a s tou motorikou je to dokazane,..v souvislosti s pouzivanim obou hemisfer... to si snad vsichni umite najit, kdyz uz jste na internetu.

zdejsi problem vidim hlavne v tom, ze tento "clanek" napsal student gymnazia, ktery neuvedl zadne zdroje.. kdyby to napsal nekdo s titulama z oboru, byla by debata uplne zbytecna... ale ti, co o tom vi neco profesne, se boji promluvit nahlas....tuto vetu muzete ignorovat, jelikoz s jejim dokazovanim je to slozitejsi...nicmene to neni nemozne

7 1
možnosti

A o to jde, kazdy si vytvori vlastni pismo, jiste. Jenze kdyz mate z ceho vychazet, je to snadne. O tech hemisferach to neumeji asi najit, stejne tak ohlasy z ciziny. Je skvele, kdyz student, mlady clovek uvazuje nad sirsimi souvislostmi. Dyslektiku je velmi malo, mizive procento, ale dneska se tim ohani kazdy druhy clovek, aby se vymluvil na to, ze poradne neumi cesky psat. Dysgrafie to same. A ADHD atp. Naopak u deti s poruchou uceni je vhodnejsi psaci pismo, u ktere se pak neplete b & d a jina pismena atd. Deti nebudou procvicovat tak mozek, budou mit mene na praci, stat pusti zilou a Radana se raduje.

6 2
možnosti

J57a27n 84H98l39e36d61í27k

19. 12. 2012 16:11

hlavní věcí je, že žáci nejsou -tedy zatím-  nuceni psát azbukou,, ostatní starosti jsou zero

1 3
možnosti

Jsem pro učit jiné než psací písmo, jakož to dyslektik jsem sním měl hodně potíží, špatné známky z písemek, protože psací písmo po mě nikdo nepřečetl. Jediné řešení pro mě bylo používat písmo tiskací.

Nemyslím si že jsou děti méně vzdělání než dříve, v nové době je neskutečně více informaci než bylo před 20 lety, které člověk musí znát.

4 5
možnosti

Možná se mýlím, ale tiskací písmo neznamená Comenia Script, protože i to bude mít své pravidla psaní, jen zjednodušená oproti psacímu. Ale možná, že ošklivě napsaný Comenia Script bude čitelnější.

3 0
možnosti

No vidíte - já jsem si tak dlouho cvičil jemnou motoriku, že dodnes po sobě psacím písmem napsané nepřečtu. kdybych nepsal vlastní variantou comenia scriptu, byla by mně znalost psaní na nic (tedy až do objevu PC).

  Jo - a ta motorika v ostatních oblastech nepokulhává.

5 5
možnosti

F52e27l27i94x 16H47o62r28á45k

19. 12. 2012 16:57

Jsem na tom stejně. :-) R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1690x
V roce 2018 jsem úspěšně dokončil magisterské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.