Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L

Levicovy.Pravnik

31. 7. 2012 14:03
Pane Osouchu

autoškolu uděláte podle toho,kdy si zvolíte jízdy. Člověk,který pracuje na 3 směny má mín času než student,který si autoškolu může udělat o prázdninách. to má pak času dost. ještě jedna taková zajímavost. jsem min. o 10 let starší než vy...no nevím kolik Vám je. možná o víc. Píšete o staré felicii bez posilovače. v 90 letech byly ještě auta autoškoly běžně škody 120. a ujištuji Vás, že felicie(i když nemá posilovač)je oproti škodě 120 fakt fároR^

0 0
možnosti
PH

petrph

31. 7. 2012 10:20
a co je tedy lepší?

Zákon stanoví že má adept odjezdit, myslím 30 hodin výcviku (nebo už se to změnilo?) . Jestli je to tak 5-6 týdnů, tak to mi vychází zhruba hodina pravidelně každý den-těch 30 dní po sobě, což je docela dobrý výcvik.Akurát na to, aby jste potom  nabušený tím výcvikem levou zadní udělal zkoušku. A pak- když si rychle seženete auto, tak začal jezdilt.

Ale-těch 30 hodin v rozmezí půl roku? Šest měsíců, to mi přijde ca jedna hodina za týden, spíše méně Tak to se toho asi moc prakticky nenaučíte, než příjde další jízda už se Vám to vykouří z hlavy, rukou i nohou.

1 0
možnosti
S

stedrik

31. 7. 2012 9:52
to fakt ještě někdo nastupuje do autoškoly,

kdo by aspoň už neproháněl nějakou tu šunku po polních cestách? Podle mého pozorování v okolí mých známých a příbuzných se do autoškoly chodí jen pro ten papír, aby mohla omladina legálně na silnici.

0 0
možnosti

Maryša Šárecká

31. 7. 2012 7:50
První věta mě opravdu rozesmála

To je skutečně perla.

JInak - tak to vždycky bylo. Absolvent autoškoly se udrží na silnici, je schopen projet městem bez toho, aby zabil sebe nebo jiné. Řidičem se člověk stává až tak po 10 000 km.  Snad.

0 0
možnosti
.

.Camino

31. 7. 2012 9:15
Re: První věta mě opravdu rozesmála

Ridicak jsem delala ve Svycarsku a pak znovu v Kanade, kde teorie byla na compu a test trval 1 hodinu, dnes je to horsi, kazdy zacatecnik (muze v 16 letech a v doprovodu nekoho s prukazem, instruktora a skolu nemusi pouzit) musi jezdit 2 roky s N "na zadku" a pokud nebyl pristizen (alkohol, rychlost, pasy atd.) dostane prukaz.

0 0
možnosti
KN

Karl Novak

31. 7. 2012 7:23
A co Vám brání jezdit pouze a jenom

pod dohledem zkušeného řidiče ?

Snad nečekáte na zákon, který to nařídí Vám a všem ostatním novým řidičům ?

1 0
možnosti
VH

Stará kára

30. 7. 2012 23:16
Ptroč píšete "dnešní autoškola"

Vždyť ty včerejší a předvčerejší vypadaly stejně.  Pardon - jeden rozdíl byl: učili jsem se v rozpadajících se škodovkách, takže když jsme přišli do jen trochu normálního vozu, koukali jsme jak jelimani.

PS: Jak staré jsou vozy bez posilovače řízení?  Ani já, stařec, si nemohu vzpomenout, kdy jsem takový právě z fabriky vyšlý viděl.

1 0
možnosti
DP

dp11

31. 7. 2012 8:18
Re: Ptroč píšete

Ješte před půl rokem jsem takovým jezdila - 16 let stará Felicie. Kdyby mi nekapalo střešním oknem na hlavu, mám ji doteď. Posilovač řízení jsem postrádala akorát při parkování.

0 0
možnosti
C

carolusI

30. 7. 2012 23:10
Řidit se člověk naučí

až po první bouračce, když má to štěstí a přežije. Do té doby podceňuje fyzikální zákony. A je jedno v jakém autě jezdí. Pozoruji, že hlavně ridiči drahých aut  trpí představou, že na ně se nevztahují ani dopravní předpisy, ani fyzikální zákony. Nejvíc mě rozštípnul řidič, který v nějaké rozhlasové anketě prohlásil, že svoje auto v 80 km/hod  zastaví na TŘECH metrech. Asi mu v autoškole neřekli, že by na to potřeboval  bytelnou betonovou zeď.:-)

1 0
možnosti
VH

Stará kára

30. 7. 2012 23:17
Re: Řidit se člověk naučí

Souhlasím Nejvíce s první větou.

1 0
možnosti
MB

mbem

30. 7. 2012 22:48
První rok stále pod dozorem

By pro mě osobně neznamenalo nic jiného, než odklad řidičského oprávnění o rok. Co si pamatuju, tak já jsem první rok najezdil bez problému nějakejch 30k km. Kdybych musel tenkrát pořád někoho otraovat (jedině asi neustále pracujícího tátu) najel bych možná tak 300 km a z toho polovinu sám "na černo". Takže za mě je to kravina.

0 0
možnosti
R

roman37d

30. 7. 2012 22:29
To je docela divný.

Většinou mají řidiči problém jakmile vlezou s čerstvými papíry do něčeho lepšího. Nepředpokládám že by autoškoly disponovaly nějakými silnými vozy. Ta Fabia bude nejspíš nějakej základ. Moje první auto bylo Mazda 626. Žasnul jsem co dokázal plyn, nebo brzdy. A když jsem přesedlal na Mercedes, tak jsem si musel dávat sakra bacha jak jedu. Furt jsem koukal na tachometr. Mezi 130 a 180 km/hod nebyl skoro žádnej rozdíl. Jenže on tam je. A fyzika platí pro každého. Řídit šunku umí každej. Ale řídit pořádný auto, to je velký umění. Ani posilovač řízení, ABS a pod. nedokáže zabránit tomu aby auto vyletělo v plné rychlosti ze silnice a napralo to do stromu.

0 0
možnosti
H

hafusak2

30. 7. 2012 22:22
Mám řidičák více než 40 let

a hlavní přičinu toho, že absolventi autoškol houby umí vidím v tom, že jízdy jsou dnes na hodiny. Za nás jme museli s autem ujet 500 km mimo město /na omakání auta a vytvoření návyků - jak nám říkali/ a potom teprve jsme museli najezdit 1000 km městem. Protože jsem byl branec, tak mě stál řidičák asi 300,- Kčs, dělal jsem ho snad půl roku a cvičnými vozidly byl gazík 69, Praga V3S a Tatra 111. Byl to fakt záhul a makačka, hromadu lidí vyhodili a když jsem se pak vrátil z vojny, tak mi nedělalo problém sednout si do čehokoliv. Je fakt, že tohle si dnešní soukromé autoškoly dovolit nemohou - ale ať se také potom nikdo nediví, že se tolik mlaďáků pozabíjí.

0 0
možnosti
R

roman37d

30. 7. 2012 22:42
Re: Mám řidičák více než 40 let

Kdyby absolventi autoškol houby uměli, tak by počet nehod u takové skupiny byl daleko vyšší. Mimochodem odborníci tvrdí že nejrizikovější nejsou ti, kterým schne v kapse řidičák (až na pár výjimek), ale ti, kteří po několika měsících za volantem mají pocit že auto dokonale ovládají a přecení své schopnosti.

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1690x
V roce 2018 jsem úspěšně dokončil magisterské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.