Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZMAP

Z mechu a pazdeří

27. 4. 2012 10:40
Typický přístup studenta

Pokud chce někdo něco znát, např. zajímá ho elektrotechnika, před lety to znamenalo stavět si různá rádia ap., tak dotyčný neřeší, že se vlastně naučí věci zpaměti. Zpaměti zná určité fyzikální zákony, zpaměti zná i určitá zapojení, např. řazení tranzistorů pro zesílení. Otázka není pedagogický postup, ale jestli to chci znát a nakolik mě to zajímá. I u historie. Někdo se zajímá o historii, čte o nějaké době knížky - a tímto si řadu věcí pamatuje. Třeba i proto, že si některé knížky či kapitoly čte vícekrát, tolik ho to zajímá. Nebo si to chce i vědomě pamatovat. Dále, o co mám zájem, tak si pamatuji výrazně snáz, než věci, které mě nezajímají.

Škola bohužel funguje na principu povinnosti, se zájmem tolik nepočítá. Všichni mají překročit určitou laťku, vynikající výkon se moc necení, ale průměr či laťku mají zdolat všichni. Do určité míry je to oprávněné, u studenta medicíny nestačí mít špičkové znalosti z úzkého oboru, ale znát vše, co se požaduje, třeba jen na ne tak hluboké úrovni.

0 0
možnosti
S

Světlonoš_v04

27. 4. 2012 10:46
Re: Typický přístup studenta

kdyby to bylo jen na bázi dobrovolnosti, tak matematika a fyzika budou zajímat 5 lidí z celé třídy, přestože jsou to svým způsobem nejdůležitější vědy, na kterých je vybudovaná celá naše civilizace. Ono je potřeba to do těch děcek nějak natlačit.

0 0
možnosti
H

hafusak2

27. 4. 2012 10:29
Představte si verneovku Tajuplný ostrov,

kdy trosečníci po přistání marně hledají připojení k internetu, ani mobily tam nemají signál. Vlastní vědomosti nemají, protože biflovat se není potřeba. Zato si každý uvědomuje svou osobnost a své sebevědomí, takže ještě dříve nežli všichni stihnout zemřít hladem, žízní a zimou, tak se mezi sebou pomlátí o to, kdo bude šéf.

Bohužel, ale takhle nějak bych viděl situaci dnes. Rv:-)

1 0
možnosti
RP

radim36

27. 4. 2012 10:40
Re: Představte si verneovku Tajuplný ostrov,

Spíše v dnešní době ještě dřív, než dojde na ty znalosti,  podlehnou stresu z toho, že nejsou připojeni ani mobilem ani internetem na svou rodinu a své známé. Ž prostě jsou sami.  A naskáčou jako lumíci z útesu do moře a utopí se.

Slyšel jsem, že pro dnešní děcka bývá obrovský problém, pokud jim na letním táboře zabaví mobily a ony nemohou aspoň dvakrát denně mluvit s rodiči. Strašné!!!!

0 0
možnosti
O

okmnbhuij

27. 4. 2012 9:51
Biflování...

Biflování je blbost - k maturitě jsem se nabifloval nějakých 30 otázek z literatury - dnes bych nevyložil ani tu, z které jsem maturoval! Dějepis? Velmi vágní pojem o stoletích, konkrétní osoby bych zařadil s přesností tak +-250 let.

Ale to samé platí i v případě jazyků - klasická situace - naučte se na příští hodinu slovíčka .... pokud není slovo zapojené v kontextu (pokud možno stimulující co největší počet smyslů najednou), tak je to dost neefektivní.

0 0
možnosti
MK

Žlababa

27. 4. 2012 9:57
Re: Biflování...

To že jste primitiv a nemáte ani základní znalosti z češtiny a dějepisu (alespoň to o sobě tvrdíte) neznamená, že je to blbost. Je celkem logické, že se většina věcí zapomene, ovšem člověk by se měl vzdělávat (čtením, sledováním aktuálního dění apod...) po celý život a některé základní věci (např. z dějepisu) by zkrátka vědět měl.

1 0
možnosti
RP

radim36

27. 4. 2012 8:33
Problém je čistě jen v tom

že dneska se chce vyšší vzdělání po mnohem vyšším procentu mladé generace.

Dříve šlo 5 - 10 % nejlepších na vysoké školy, dalších 20 - 30 na střední školy a zbytek si vystačilo se základním vzděláním. Nebyl tedy problém nadstavit intenzitu učiva na vysoké na IQ studentů takových 130 - 135 s tím, že studenti s IQ 115 - 120 už budou mít problémy se na vysoké udržet. Tím byla automaticky zajištěna vysoká kvalita všech vysokoškoláků prakticky bez výjimky a tudíž následně všem držitelům diplomu dobrou a vysoce hodnocenou práci.

Nebyl problém pro střední školy zajistit studenty s IQ 105 - 115 a tím nebyl problém na středních školách vychovat kvalitní 17 leté absolventy, projektanty, konstruktéry, ekonomy, úředníky ale třeba i soustružníky a další řemeslníky.

Zbývajícím cca 60 % populace stačilo jen umět číst, psát a počítat, ale vešli se do nich i chytřejší s IQ kolem stovky nebo i podstatně chytřejší s vyšším IQ s nějakými problémy s učením. Nebyl tedy problém, když je to pak v práci zač

0 0
možnosti
RP

radim36

27. 4. 2012 8:47
Re: Problém je čistě jen v tom

když je to v práci začalo bavit, se odspodu vypracovat v kvalitního odborníka.

Dneska jde až 60 % populace na vysoké, tudíž se musí intenzita učení na vysoké nadstavit velice mírně , aby všichni prošli. A stejně naše školství "vyškrabává" poslední zbytky těch chytřejších s třeba i závažnými poruchami učení, jen aby studenti měli v průměru co nejvyšší úroveň a tudíž intenzita a úroveň učení nemusela jít tolik dolů.

Na absolventy středních škol tak zbývají jen ti poměrně hloupí, ze kterých kvalitní odborníky udělat nejde. I kdyby učitelé na středních školách lezli po stropu.  A lidi, kteří skončí jen se základním vzděláním, to je dnes už úplný nevzdělatelný podprůměr.

A další problém je ten, že v praxi je požadovaná struktura vzdělání jiná než chrlí naše školství. Vysokoškoláků je nadbytek a proto se jim zaplácává kdejaké trochu lepší pracovní původně středoškolské místo.

0 0
možnosti
G

gerrry

27. 4. 2012 8:22
Skvělý článek

Děkuji autorovi, že napsal i mé myšlenky, které mě napadaly při čtení sobotní MF Dnes.R^ 

Mimochodem autor je studentem Gymnázia, která nám soudruzi z ČSSD ruší v ráci boje proti "elitářství". Já osboně si přeji aby naše země [>-] měla opravdovou elitu. Tj.lidi se všeobecným rozhledem, kteří budou současně odbornými specialisty.

0 0
možnosti
JT

pingu1

27. 4. 2012 8:00
.. i biflovani je trening..

;-)

0 0
možnosti
FE

felia

27. 4. 2012 8:19
Re: .. i biflovani je trening..

Máte pravdu, důležitý trénink mozku. Ti, které živí jejich hlava, by na to neměli zapomenout.

0 0
možnosti
FE

felia

27. 4. 2012 7:57
Biflování rozhodně ano

To jenom v hlavách některých rozumbradů vznikla myšlenka, že by se nemělo memorovat, či biflovat. Intenzívní biflování rozvíjí paměťové schopnosti, přispívá k udržování duševních schopností i v pozdním věku. Vysokou míru biflování vidíme v asijských školách, které produkují studenty, které ty naše sklerotiky předčí v jakémkoli směru.

0 0
možnosti
JT

pingu1

27. 4. 2012 8:02
Re: Biflování rozhodně ano

..  a kreativni myslenky musej krast v Evrope...;-D

0 0
možnosti
TM

falknovsky

27. 4. 2012 7:42
Pochopení jevů a událostí v souvislostech

Již to bude deset let, kdy jsem měl  gymnazistku(dceru své druhé ženy) zkoušet z dějepisu.  Nu, položil jsem jí  otázku, zda Napoleon mohl při  svém ruském tažení  dopravovat svá vojska a zásoby po železnici. Gymnazistka na mne vytřeštila oči a pravila, že takto se TO neučí. Na můj údiv reagovala sdělením, že  "se  učí na testy.

Ono to je mnohdy pro  vyučujícího jednodušší, zadat test, nejlépe  na počítačích....

1 0
možnosti
PD

duff_

27. 4. 2012 10:03
Re: Pochopení jevů a událostí v souvislostech

Student se učí podle výkladu a požadavků učitele. Při zkoušení není čas objevovat nové skutečnosti.

0 0
možnosti
MK

motýl kamikaze

27. 4. 2012 2:22
názor,

kámo, tady nejsi ve škole. :-)

0 0
možnosti
JT

pingu1

27. 4. 2012 7:52
Re: názor,

..nekde zacit musi...:-P

0 0
možnosti
G:

Gwendolyn :)

26. 4. 2012 23:52
Ono i to biflovani je uzitecne

Zaklady se clovek musi naucit, jinak nezvlada zbytek. Umeni se naucit ucit je take dnes nejak ztraceno. Zacina se hodne amerikanizovat, delaji se testy s multivyberem (jednodussi na opravu, da se pri nich projit i bez znalosti) misto skutecnych znalosti. Deticky uz neumeji recitovat basnicky, neuci se tolik, a rusit vetny rozbor? Aby se narod jeste vic otupil. Vyborne.

1 0
možnosti
FE

felia

27. 4. 2012 8:00
Re: Ono i to biflovani je uzitecne

Biflování je nesmírně prospěšné. Hlavně biflování udržuje náš mozek v neustálé pružnosti a přispívá naší vzdělatelnosti v jakémkoli oboru.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS