Děkujeme za pochopení.
Astaroth
dozajista student ekonomiky
Modrak, povazujici nadrazi za neco zborenihodneho. Secesni stavbu patrne nejen nevidel, ale ani by ji nepoznal! Pochybuji, ze toto mlade je schopno secesi historicky zaclenit.
varix
Mladý muži,
a na kterém nádraží jste vlastně byl?
Myšlenka využití staré budovy pražského hlavního nádraží mi nepřipadá tak zrůdná jako Vám!
Tato budova mi k Muchovu dílu pasuje mnohem více než nějaká nově postavená supermoderní budova. Budova nádraží je totiž postavena v secesním slohu, což je sloh, jehož byl Mucha významným představitelem!
Oddělit starou budovu nádraží od nové haly není zas tak velký technický problém. Pochybuji, že by bezdomáči byli ochotni platit vstupné do galerie, takže obavy , že byste je tam potkal, jsou naprosto liché.
Nejsem pražák a Krumlovu fandím, aby si epopej udržel, ale toto umístění v Praze mi připadá od pražáků jako první smysluplný návrh.
b88
ačkoli pražačka
v tomhle jsem stála od začátku za krumlovákama...máme tu památek dost i bez epopeje. klidně bych i zasponzorovala nějakou dotací ten zámek kde to původně bylo (taky tam nebylo vyhovující prostředí, hlavně vlhkost).
NewDorianGray
Re: ačkoli pražačka
Já zase slyšel, že v souvislosti s událostmi kolem Epopeje vznikla nějaká občanská iniciativa " Nepůjčujte Moravákům sekačky, nevracej".
mirni
souhlasim s vami, je to nedustojna uvaha o umisteni techto
platen .. asi jako by "frantici" vystavovali v Saint Tropez ....Monu Lisu. osobne se mi vzdy pricil onen pragocentrismus ale rekl bych ze je cim dal vice prosazovan!
Kruton
Re: souhlasim s vami, je to nedustojna uvaha o umisteni techto
Největší pragocentrik byl Mucha
NewDorianGray
Váš článek má několik zásadních chyb.
Například, podle čeho soudíte, že Alfons Mucha epopej Praze odkázal? Celý cyklus od počátku do konce maloval na zakázku amerického milionáře Charlese Crane, který ji Praze a Pražanům daroval. Ano, Praha dar přijala, a proto by měla respektovat přání autora vystavět pro tento účel výstavní síň. Později se Slovanská epopej stala politickým nástrojem zviditelnění starosty Moravského Krumlova (za ODS), který opakovaně nerespektoval rozhodnutí soudu a zabránil vystavení Epopeje k 80. výročí její první expozice právě tam, kde byla před 80 lety samotným Muchou poprvé instalována. Ani toto "statečné tažení" Krumlovského starosty proti těm hnusným, nenáviděným Pražákům, nevedlo k jeho znovuzvolení.
roman36c
Uklidni se chlapečku.
Nikdo se tě na nic neptal. Plátna byla, jsou a budou majetkem Prahy, Krumlovi byla pouze zapůjčena. Jestli ti ten výraz něco říká. Takže co by Krumlovu měla vracet? Stará Budova Hlavního nádraží patří mezi nejkrásnější stavby které v Praze jsou. Ta budova má jen jednu vadu na kráse která tobě a dalším primitivům z Moravy vadí. Je v Praze. A to je neodpustitelné.
Kruton
Nevidíte si do úst
Pokud neexistence "důstojných prostor" je důvodem ke zpochybnění nároku na Epopej, pak rozhodně nepatří do Krumlova, anebo snad máte dojem nějaké "důstojnosti"? Fantova kavárna na Hlavním nádraží je secesní skvost (dle mě hodnotnější než celá Epopej) a jako jedno z mála míst se hodí pro výstavu Muchova díla. Navíc bude mít možnost dílo vidět asi tak 1000x víc lidí než v bohem zapomenutém baráku na jižní Moravě. Pravděpodobně trpíte komplexem vůči hlavnímu městu, jinak si váš fanatismus neumím vysvětlit.
Rudla01
Nevidím rozdíl mezi plesnivým a hnijícím
Hlavním nádraží v Praze a plesnivým a hnijícím zámkem v Moravském Krumlově
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1690x