Jak jsem byl na boskovickém úřadě

14. 02. 2011 18:20:00
Úřady jsou místa plná zvláštních lidí nazývajících se úředníci, které jsou řízeny zvláštními pravidly neboli úředními hodinami. Co ale když na takový úřad přijde normální člověk, tedy "neúředník"?

V pátek 11. 2. 2011 jsem se rozhodl zjistit, zda je městský úřad připraven na vše jako i na moji záludnou otázku: „Kdy byly Boskovice osvobozeny na konci 2. světové války?“ Prvně jsem se vydal na informační středisko a čekal, jak tam dopadnu. Tušil jsem, že s nepořízenou, a měl jsem taky pravdu. Když jsem pracovnici na informačním středisku položil svou otázku, zasmála se a začala hledat odpověď v propagačních letácích. Tam odpověď nenašla a já tedy položil otázku, kde bych mohl zjistit odpověď, zda by to nemohlo být v boskovické kronice, pokud nějaká existuje. Já věděl, že existovat dokonce musí, ale pracovnice jen vyjádřila pravděpodobnost existence slovy: „Tak asi jo.“ Odkázala mě ale, abych se zeptal v Muzeu Boskovicka. V muzeu jsem zazvonil na zvonek s nápisem, kde stálo i slovo „historik“. Doufal jsem, že zde skutečně odpověď dostanu, ale mýlil jsem se. Když jsem sdělil svou otázku, osoba, se kterou jsem mluvil, mi pouze sdělila den kapitulace Německa neboli 8. květen 1945 nikoli den, kdy Boskovicemi prošla rudá armáda. Nechtěl jsem už ale v pátek odpoledne déle zdržovat, a tak jsem se pouze zeptal na místo, kde je uložena boskovická kronika. S odpovědí, že ji najdu na odboru vnitřních věcí, jsem muzeum opustil a vydal jsem se na úřad. Známá věta ale říká: „Neznalost neomlouvá.“, a tak když jsem přišel na úřad, zjistil jsem úřední hodiny pouze v pondělí a ve středu a s nepořízenou jsem se vrátil domů.

V pondělí jsem se ale vrátil. Zamířil na podatelnu a zeptal se, kde bych tady mohl najít boskovickou kroniku. Pracovnice mě ale hned chtěla posílat do muzea. To jsem jí zatrhl, že odtud jsem přišel. Pracovnice měla plán „bé“, na který přišla logickým myšlením. Kronika = kniha => místo = knihovna. S tím u mě ale také neuspěla a já ji zopakoval, že mě z muzea poslali na odbor vnitřních věcí. Tato věta, kterou jsem velmi zdůraznil, ji přišla už divná a vydala se tak se mnou za vedoucí. Po cestě mi sama řekla, že by ji samotnou zajímalo, kde kronika je. Po našem příchodu a oznámení, proč jsme přišli, vedoucí věděla, o co se jedná a podala ze skříně velkou knihu s názvem: „Pamětní kniha“. Byl jsem tak u svého cíle. Po chvíli listování a čtení jsem se dozvěděl odpověď na mou otázku a slovy: „Děkuji mockrát za půjčení a na shledanou.“, jsem se rozloučil.

Co dodat, do cíle jsem došel a proto musím pochválit celý boskovický úřad a muzeum za dobrou spolupráci a jednání. Sice některé části diskuze mezi mnou a pracovníky úřadu byly ke smíchu, ale s tím už musíme na úřadě počítat.

Autor: Marek Osouch | pondělí 14.2.2011 18:20 | karma článku: 20.18 | přečteno: 2191x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Brno

Horst Anton Haslbauer

V hicu dnešních dnů

Rád zavzpomínám na sníh. Mladšímu bráškovi jsme pomáhali stavět srubovou chatu na Stříbrné u Kraslic. V zimní čas jsme tam jezdili lyžovat na kopce vedle chaty. Děti se to tam teprve učily a my dva s bráchou tam spalovali

2.7.2022 v 7:16 | Karma článku: 14.34 | Přečteno: 284 | Diskuse

Martina Burýšková

Dřinu, nebo raději inspiraci?

Ráda zkouším nové věci. Díky tomu mám možnost se potkávat s inspirativními lidmi. Poznávat jejich odlišné úhly pohledu, zkušenosti, rozšiřovat si obzory a přijímat od života výzvy, o kterých jsem si dřív třeba jen nechávala zdát.

23.6.2022 v 11:19 | Karma článku: 8.47 | Přečteno: 195 | Diskuse

Martina Burýšková

Adrenalin? Bungee jumping Brno je v Česku legendární

Pro někoho šílenství, pro jiné návykový adrenalin. A co vy? Znáte ten pocit, kdy vám srdce buší nadoraz, tep se zrychluje a napětí roste a... JUMP! Nepopsatelný let střemhlav dolů, uvolnění a nálož endorfinů, které zaplaví tělo.

23.6.2022 v 10:17 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 66 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Lidé zasadili desítky nových dubů. Cílem akce Stromy pro Brno byla pomoc brněnským lesům

Na místě, kde kdysi stál smrkový les, dnes rostou nové duby zimní. Zasadit si vlastní strom mohli návštěvníci sobotní akce Sázíme stromy pro Brno. Tu pořádala společnost Lesy města Brna v oboře Holedná.

9.5.2022 v 13:07 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 134 | Diskuse

Stisk Studentský deník

Jízdu mezi stromy si v novém brněnském pumptracku užijí i nejmladší

V brněnské části Bystrc město otevřelo vítězný projekt participativního rozpočtu Dáme na vás. Dráha, která je plná vln a prudkých zatáček, umožňuje aktivní relaxaci v přírodní památce Pekárna.

3.5.2022 v 15:46 | Karma článku: 9.29 | Přečteno: 95 | Diskuse
Počet článků 57 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1690

V roce 2018 jsem úspěšně dokončil magisterské studium žurnalistiky na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...